مراحل نصب پنل داخلی کولر گازی چیست؟

مراحل نصب پنل داخلی کولر گازی چیست؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

مراحل نصب پنل داخلی کولر گازی چیست؟
بازدید : 238

یونیت داخلی بخشی از کولر گازی است که دائماً با آن سر و کار دارید و در داخل خانه نصب می شود. مراحل نصب پنل داخلی کولر گازی به شرح زیر است:

 

1. برای نصب اسپلیت یونیت داخلی، یک مکان مناسب و بدون مانع روی دیوار داخلی خود پیدا کنید. این مکان باید دارای ویژگی های زیر باشد:
سعی کنید کولر گازی را در مکانی دور از نور مستقیم خورشید نصب کنید.
از مکان هایی که امکان ضربه زدن گاز وجود دارد خودداری کنید.
پنل داخلی کولر گازی باید حدود دو و نیم متر از زمین، حدود 20 سانتی متر از سقف و حدود 15 سانتی متر از محیط اطراف فاصله داشته باشد.
پنل داخلی کولر گازی را در فاصله حداقل 1 متری از آنتن، منبع تغذیه یا هر خط اتصالی که برای تلویزیون، رادیو، سیستم امنیتی منزل، آیفون و تلفن استفاده می شود، نصب کنید. سر و صدای این خطوط می تواند عملکرد اسپلیت یونیت داخلی را کاهش دهد.
در انتخاب محل نصب کولر گازی سعی کنید به وزن و استحکام دیواری که قرار است اسپلیت روی آن نصب شود توجه کنید. دیوار باید بتواند وزن کولر گازی را تحمل کند. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد یک قاب از چوب یا فلز برای حمایت از آن بسازید.

2. صفحه نصب را محکم روی دیوار نصب کنید.
براکت نصب را روی دیواری که می‌خواهید پانل داخلی را روی آن نصب کنید، نگه دارید.
از یک تراز استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که پایه نصب در هر دو حالت افقی و عمودی برابر است. سعی کنید از ابتدا کولر گازی را در سطح نگه دارید.
با استفاده از مته در محل های مناسب و در محل پیچ های پایه سوراخ های لازم را در دیوار ایجاد کنید.
رول صفحه را داخل سوراخ ها قرار دهید و صفحه پایه نصب را با پیچ به دیوار ببندید.

3. در نصب کولر دیواری سوراخ کنید
مرحله بعدی در نصب کولر گازی ایجاد سوراخ در دیوار برای عبور لوله کولر می باشد. برای این کار باید سوراخی به قطر حدود 7.5 سانتی متر روی دیوار ایجاد کنید تا لوله کولر را رد کنید. هنگام نصب لوله باید آن را طوری قرار دهید که شیب رو به پایین داشته باشد تا تخلیه به درستی انجام شود.

در نظر داشته باشید که هنگام سوراخ کاری و عبور لوله، باید فاصله و طول لوله مورد نیاز برای رسیدن به پانل بیرونی را نیز از قبل در نظر بگیرید و مشخص کنید.

 

4. اتصالات الکتریکی در نصب کولر گازی را بررسی کنید
اکنون باید اتصالات الکتریکی را بررسی و نصب کنید. برای این کار، قاب و درب جلوی پنل داخلی را باز کنید و مطمئن شوید که کابل های برق به پایانه های پیچی متصل هستند. همچنین مطمئن شوید که آنها با نمودارهای ارائه شده با کولر گازی مطابقت داشته باشند.

 

5. لوله های اتصال در نصب کولر گازی
برای اتصال لوله های پنل داخلی کولر گازی موارد زیر را انجام دهید:

لوله را از پانل داخلی به سوراخ دیوار که در مراحل قبل توضیح دادیم بردارید و دقت کنید که در طی این مراحل لوله خم نشود.
لوله پی وی سی را به طول 6 میلی متر (کمتر از فاصله بین سطح داخلی و خارجی دیوار) ببرید.
درپوش را روی انتهای داخلی لوله PVC قرار دهید و لوله را در سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید.
تمام لوله های مسی، کابل های برق و لوله های تخلیه را با چسب برق ببندید.
بهتر است لوله تخلیه را در پایین قرار دهید.
لوله را محکم به پانل داخلی بچسبانید. برای سفت کردن آن می توانید از دو آچار در جهات مختلف استفاده کنید. (لوله تخلیه آب را به پایه یونیت داخلی کولر گازی وصل کنید)
لوله ها و کابل های متصل را از سوراخی که در دیوار ایجاد کرده اید رد کنید و مطمئن شوید که لوله تخلیه آب در جای مناسب تخلیه شده است.
در نهایت با فشار دادن روی پایه نصب، پنل داخلی کولر گازی را محکم کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. و با نصب فیلر هپا از داشتن تهویه مطبوع مطمئن شوید.



نویسنده :
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401 ساعت : 14:12
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید